А A
 

16:54 | 28 September 2017

Jamiyat strategiyasi

Quyidagilar Jamiyatning asosiy vazifalari hisoblanadi:

  • paxta xom ashyosini xarid kilish va kayta ishlash yuzasidan paxta yetishtiruvchi  kishlok xujalik korxonalari va fermer xujaliklari bilan kontraktatsiya shartnomalari tuzish;
  • tuzilgan kontraktatsiya shartnomasiga muvofik paxta xom ashyosini xarid kilish va uni belgilangan reja-topshiriklariga muvofik uz vaktida kayta ishlash, ishlab chikarilgan paxta maxsulotlarini iste’molchilariga yetkazib berish, paxta yetishtiruvchi xujaliklarni paxtaning jaxon bozorida xaridorgir bulgan seleksiya navlarining yukori konditsiyali uruglik chigitlari bilan ta’minlash;
  • “Paxtasanoat” xududiy aksiyadorlik birlashmasi tomonidan ajratiladigan mablaglardan maksadli foydalanish, paxta xom ashyosini xarid kilish va kayta ishlash yuzasidan tuzilgan kontraktatsiya shartnomalariga muvofik paxta yetishtiruvchi kishlok xujaligi korxonalari va fermer xujaliklari bilan belgilangan tartibda xisob-kitob kilish;
  • paxta xom ashyosini xarid kilish, paxta tolasi va boshka paxta maxsulotlari ishlab chikorish, istemolchilarga junatish va shu maxsulotlarning klodiklari buyicha xisob kitob yuritish, paxta xom ashyosini xarid kilish, paxta maxsulotlari ishlab chikorish xajmlari, uni eksportga va respublika iste’molchilariga sotish buyicha ma’lumotlarning ishonchliligini ta’minlash;
  • Paxta tozalash korxonasini texnik jixatdan kayta jixozlash va rivojlantirish bilan shugullanish;
  • Xalk iste’moli mollari ishlab chikorish bozor mexanizmini rivojlantirish, bozorda rakobatga bardoshli, yukori sifatli maxsulotlar ishlab chikorish;
  • Korxonani texnik jixatdan jixozlash, zamonaviylashtirish, chet el investitsiyalarini jalb etish, korxonani rivojlantirish uchun shart-sharoit yaratish;
  • Korxona iktisodiy,moliyaviy xolatini barkarorlashtirish, korzonada ishlovchilar uchun  kulay, zamonaviy sharoitlar yaratish, ularning iktisodiy manfaatdorligini kuchaytirish;
  • Uzbekiston paxtani kayta ishlash sanoatining rivojiga munosib xissa kushish;
  • Uzaro samarali xududiy xamkorlik,tashki iktisodiy faoliyatni amalga oshirish;
  • Uzbekiston Respublikasi xududida va tashkarisida filiallar, kushma korxonalar, vakolatxonalar , ishlab chikarish sexlari ta’sis etish;
  • Shartnoma asosida oliy ukuv yurtlari bilan malakali kadrlar tayyorlash;
  • Investorlar bilan shartnoma asosida jamiyatga xujalik faoliyati uchun samarali bulgan investitsiyalar kiritish;
  • Yangi turdagi maxsulotlar ishlab chikarishni tashkil etish,  1000 tonna sig‘imga ega bulgan muzlatgichdan samarali foydalanish;
  • Kishlok xujaligida pilla yetishtirishni daromad keltiruvchi soxaga aylantirish ustida izlanishlar olib borish va xukumat topshiriklarini bajarish;
  • Uzbekiston Respublikasi xududi va tashkarisida yuridik va jismoniy shaxslar bilan shartnomalar  asosida uzaro samarali faoliyat kursatish;
  • Uzbekiston Respublikasi xududida mol-mulk , kuchmas mulk , intellektual mulklar olish, sotish ijaraga berish bo‘yicha hisob-kitob va hisobotni yuritish hamda ma’lumotlarni belgilangan tartibda Jamiyat ta’sischilariga  va tegishli idoralarga takdim etish.

Jamiyatda ko‘rsatiladigan xizmatlar bo‘yicha marketing strategiyasi

Jamiyat  faoliyatining  o‘ziga  xos  xususiyatlaridan  kelib chikib, marketing  strategiyasining  asosiy  masalalari :

  • baxoni shakllantirish  siyosati;
  • mikdor bo‘yicha  bozor  talabi;
  • nav va sifat  bo‘yicha  bozor  talabi;
  • etkazib berish  vaqti bo‘yicha bozor talabi individual hal qilinadi.

Ishlab  chiqarilgan paxta mahsulotlari navlarga  qarab tasdiqlangan preyskurant asosida  qat’iy narxlarda  sotiladi. Preyskurant narxlari  bir mavsum  muddatga  amal  qilgani  uchun,  biznes-reja  hisob-kitoblaridagi  daromad qismini  katta  ishonchlilik  bilan  rejalash mumkin. Paxta  tolasining hozirda  amaldagi    preyskurant (o‘rtacha) narxi   4 442 750 so‘m / tonna, momikni eksportga sotish  uchun  1 009 550  so‘m / tonna,  ichki iste’molchilarga sotish uchun  o‘rtacha  1 009 550 so‘m / tonna.

Mikdor  jihatidan  olib  qaralganda  markazlashgan  buyurtma  asosida  mahsulot  yetkazib  berilishi  sababli,  ishlab  chiqarilgan paxta  mahsulotlarining  barchasi sotilishi  kafolatlidir.

Ishlab chiqarilgan paxta mahsulotlari  O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2006 yil 29 avgustdagi PK-456 qaroriga asosan Tashki savdo kompaniyalariga va O‘zbekiston respublika tovar-xom ashyo birjasining valyuta maydonchasi orkali ochik birja savdolarida sotiladi.

Marketing konsepsiyasi. Moddiy resurslar va sotish prognozlari.

Marketing  bozori va konsepsiya tayyor maxsulotlarni  ishlab chikarish, va sotish rejasi.

Kutilayotgan yilda maxsulotning yil boshidagi, yil oxiridagi koldigini, shuningdek sotilishi mikdorini  ta’minlash uchun paxta xom – ashyosini ishlatilish mikdorini xam belgilash lozim.

  1. Paxta tolasi  – 13 570  tn 59 968 717  ming sum;
  2. Paxta momigi –941  tn  899 072 ming sum;
  3. Paxta kalta momigi chikindisi – 924 tn 138 294 ming sum;
  4. Paxta uligi  chikindisi –354  tn 102 121 ming sum;
  5. Texnik chigit –18 424 tn   10 493 123 ming sum;

Jami bo‘lib 2017 yil davomida 71 601 327 ming so‘mlik tayyor maxsulot sotish  rejalashtirilgan.

Shundan   2017 yil boshida  2016 yil xosili qoldiq paxta xom ashyosini qayta ishlashdan  32 469 851 ming sumlik, 2017 yil xosili paxta xom ashyosini qayta ishlashdan 22 146 480 ming sumlik, jami 54 616 331 ming sum olingan mahsulotlarni sotishdan daromad  rejalashtirilayapti. Bunda 2017 yilda kuyidagi mikdordagi maxsulotlarni realizatsiya kilishi kerak buladi:

Rejalashtirayotgan yilda maxsulot sotilishi bilan birga  uning yil boshidagi va yil oxiridagi koldiklari xam belgilanadi. Bunda  asosiy maxsulot – tolaning 2017 yil boshidagi va  yil oxiridagi koldig‘i  1279  tonna qilib belgilandi.